Jaarverslag 2018

Programmaverantwoording

Wat hebben we bereikt?

Wat hebben we bereikt?

In 2018 hebben we een uitwerkingsplan gemaakt voor het programma dienstverlening. We hebben een gemeentebrede ambitie voor dienstverlening geformuleerd: We willen dat de inwoners, bedrijven en bezoekers die te maken hebben met de gemeente onze dienstverlening ervaren als klantvriendelijk, gemakkelijk en toegankelijk.
We doen dat aan de hand van 4 sporen:

  • spoor 1: verbeteren bereikbaarheid van alle kanalen
  • spoor 2: doorontwikkeling digitale dienstverlening
  • spoor 3: passende dienstverlening; ken je klant
  • spoor 4: dienstverlening en de organisatieontwikkeling

Voor elk van de vier sporen zijn concrete actiepunten benoemd voor 2018.

In 2018 hebben we een projectleider Dienstverlening geworven, die in december is begonnen. We hebben daardoor niet alles kunnen doen in 2018.
 Gedurende de wervingsperiode zijn binnen de vier sporen wel enkele zaken in gang gezet:

  • producten zonder afspraak afhalen aan de snelbalie
  • informatie verbeteren voor inwoners op de website en via de telefoon
  • digitale producten uitbreiden (verhuizing) en we doen mee aan een project over verbetering van digitale formulieren.

Tenslotte is een plan voorbereid om binnen de organisatie het thema dienstverlening van iedereen te maken.

 We verwachten vanaf 2019 meer resultaten en dat de Dienstverlening meer integraal wordt opgepakt en uitgevoerd. In combinatie met de I-Strategie ligt hier een flinke opgave.

Voor de website en de overige sociaal media is een contentmanager aangesteld. In 2018 hebben we nog maar op kleine schaal verbeteringen kunnen doen. Er ligt een plan dat we dit in 2019 verder oppakken.

ga terug